ACTA UNIVERSITATIS NICOLAI COPERNICI PEDAGOGIKA XXV

SPIS TREśCI

ARTYKUŁY
Janina Kostkiewicz, Potencjalność podmiotu wychowania w ujęciu antropologii katolickiej

Jarosław Horowski, Wolność od autorytetu jako zabobon. Teleologia wychowania w zakresie autorytetu w świetle analiz Józefa Marii Bocheńskiego

Piotr Kostyło, Problem usprawiedliwienia autorytetu nauczyciela

Beata Przyborowska, Uczeni jako eksperci - refleksje nad współczesną rolą uczonego

Jarosław Michalski, Wychowanie do demokracji. Znaczenie i konieczność

MATERIAŁY - KOMUNIKATY - SPRAWOZDANIA Z BADAŃ
Joanna Cukras-Stelągowska, Żydowskie szkoły świeckie - pomiędzy tradycją a nowoczesnością

Małgorzata Muszyńska, U źródeł psychoanalizy dzieci - Eugenia Sokolnicka (1884-1934)

Tomasz Leszniewski, Uspołecznione ciało jako efekt oddziaływań wychowawczych - inspiracje koncepcją Pierre'a Bourdieu

Walentyna Wróblewska, Autoedukacja studentów w świetle badań eksploracyjno-diagnostycznych

Beata Cytowska, Praca w narracjach osób z niepełnosprawnością intelektualną

DYSKUSJE - RECENZJE - OMÓWIENIA
Lech Witkowski, Cztery ligi w nauce polskiej

Lidia Burzyńska-Wentland, Strajki szkolne w Prusach Zachodnich w latach 1906-1907, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009, ss. 255, il., tab., indeks nazwisk, aneksy - rec. Tomasz Maliszewski

Aleksander Nalaskowski, Pedagogiczne złudzenia, zmyślenia, fikcje, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2009, ss. 120 - rec. Zbigniew Kwieciński

Suzanne Kraft, Wolfgang Seitter, Lea Kollewe, Professionalitätsentwicklung des Weiterbildungspersonals [Profesjonalizacja osób pracujących w obszarze edukacji ustawicznej dorosłych], Deutsches Institut für Erwachsenenbildung, Bielefeld 2009, ss. 108 - rec. Ewa Przybylska

Wdzięczność i zobowiązanie. Myśl Jana Pawła II źródłem inspiracji współczesnego środowiska akademickiego, praca zbiorowa pod red. Cz. Kustry, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, ss. 272 - rec. Tomasz Biernat

Stanisław Nalaskowski, Władysława Szulakiewicz, Pedagogika toruńska. Od katedry do wydziału, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, ss. 148 - rec. Ryszard Ślęczka

Andrzej Szmyt, Gimnazjum i Liceum Wołyńskie w Krzemieńcu w systemie oświaty Wileńskiego Okręgu Naukowego w latach 1805-1833, ¬Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2009, ss. 417 - rec. Agnieszka Wałęga

Bogdan Stańkowski, Konflikt nauczyciel-uczeń. Uzdrawianie relacji w świetle "Reguły 5R", WAM, Kraków 2009, ss. 113 - rec. Miro¬sław Stanisław Wierzbicki SDB

Monika Jaworska-Witkowska, Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Fragmenty i ogarnięcie, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2009, ss. 577 - rec. Wiesław Andrukowicz

KRONIKA NAUKOWA
Joanna Falkowska, Seminarium naukowe: "Profesor Elżbieta Zawacka - w stulecie urodzin", Toruń 19 marca 2009 roku

Marzenna Zaorska, Międzynarodowa Konferencja Naukowa: "Osoba z niepełnosprawnością - życie >>z<< i >>obok<<. Opieka - terapia - wsparcie", Toruń 20-21 marca 2009 roku

Wioletta Kwiatkowska, Międzynarodowa Konferencja Naukowa: "Komunikacja - media - język - edukacja", Toruń 4-5 maja 2009 roku

Zbigniew Kwieciński, O jakości współczesnych dyskursów o/dla edukacji. Na podsumowanie konferencji "Współobecne dyskursy"

Agnieszka Wałęga, Ogólnopolska konferencja: "Współobecne dyskursy", Toruń 13 maja 2009 roku

Joanna Falkowska, Sprawozdanie z obrad Sympozjum Historii Edukacji na XVIII Powszechnym Zjeździe Historyków Polskich w Olsztynie, 16-19 września 2009 roku

Iza Kiwak, Anna Kola, Sprawozdanie ze spotkań "Nasi Mistrzowie"








Acta Universitatis Nicolai Copernici, Pedagogika I