Multimedia
S Y L A B U S --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Adobe Photoshop Zarządzanie obszarwem roboczym. Przybornik, palety, menu. Skanowanie i retusz fotografii. Obróbka barwno-tonalna. Ćwiczenie umijętności selekcjonowania fragmentów w obrazach cyfr owych. Rysowanie konturu ścieżek za pomocą pióra. Kolaż - pozycjonowanie na warstwach. Tryb szybkiej maski. Przykłady wykorzystania kanałów Alpha. Efekty i filtry. Optymaliza cja obrazów do druku elektronicznego. Adobe Illustrator Przybornik i palety. Edycja tekstu dekoracyjnego. Tworzenie klipartów lub innych ilustras tracji wektorowych. Adobe ImageReady: Palety "Animacje", "Rollover". Utworzenie prostej klatkowej animacji. Wykorzystanie efektu rollover na własnej stronie internetowej. Macromedia Flash Interfejs programu. Tworzenie symboli i powielanie instancji. Animacje za pomocą klatek kl uczowych (keyframe). Tweening ruchu i kształtu. Elementy interaktywne wspomagane ActionScript AVS AudioUtilities Interfejs programu. Nagrywanie, edycja, konwersja i zapis dźwięku. Optymalizacja pliku dźw iekowego. Projekty: 1. Ilustracja z elementami kolażu, z zastosowaniem filtrów, tekstu ozdobnego. 2. Baner i efekt rollover na własnej stronie internetowej. 3. Animacja we Flash. 4. Kompozycja muzyczna. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Grafika cyfrowa i bitmapowa. Elementy kolorometrii. Pojęcia warstw, masek, kanałów, ścieżek. Obróbka tonalna: poziomy i krzywe. Parametry skanowania. Formaty plików graficznych. Formaty zapisu i kompresji (kodeki) plików dźwiekowych i wideo. Nagrywanie, edycja, konwersja i zapis dźwięku. Popularne programy do edycji zdjęć, dźwięku i filmów. LITERATURA: V. Osińska, G. Osiński. Multimedia, UMK, Toruń, 2005 (p.ramka obok) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- FORMA ZALICZENIA: własny projekt na ocenę Na podstawie obecności i przygotowanych projektów.
Multimedia - elektroniczny skrypt dla studentów
Powrót