V Dzień Badacza - spotkanie organizacyjne

Serdecznie zapraszamy na spotkanie organizacyjne ws. V Dnia Badacza (9 stycznia, czwartek, 18:30, sala prawdopodobnie 207 lub Hanza Cafe).

Na spotkaniu  ustalimy, jak Dzień Badacza ma w tym roku wyglądać, czego  będzie dotyczył, kogo chcemy zaprosić. Przyjdź, jeśli masz pomysł. Przyjdź też, jeśli jeszcze go nie masz, ale po prostu chcesz się zaangażować.

Dzień Badacza to świetna okazja do uczenia się organizacji konferencji i zdobywania nowych cennych kontaktów, w tym kontaktów czysto zawodowych w środowisku badaczy.

Zaproszenie na IV Dzień Badacza

Serdecznie zapraszamy na czwarty już Dzień Badacza. W tym roku spróbujemy odpowiedzieć na pytanie o rolę socjologa w życiu publicznym, o sens i zakres jego/jej zaangażowania. Po raz kolejny odwiedzą nas również przedstawiciele Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Będzie też okazja, by wziąć udział w warsztacie z partycypacyjnego planowania przestrzeni.

Przybądźcie! 22 maja 2013 roku, środa, start g. 9:45, Wydział Humanistyczny UMK, Harmonijka, ul. Fosa Staromiejska 1a, Toruń

Znajdziecie nas również na facebooku.

OTWARCIE

12:00-12:15 prof. Tomasz Szlendak – dyrektor IS UMK

I PANEL – zaangażowanie socjologa w życie publiczne – czy i jak?

12:15-13:15

12:15-12:45 prof. Krystyna Szafraniec (IS UMK, Polska Akademia Nauk)

12:45-13:15 Arkadiusz Wódkowski (ABM, b. prezez PTBRiO): Od socjologii wizualnej do decyzji marketingowych

PRZERWA KAWOWA

12:15-13:45

II PANEL – Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii

13:45-14:45

13:45-14:15 Robert Zydel (Saatch&Saatchi): Insight i storytelling, czyli co robi humanista w przemyśle kreatywnym

14:15-14:45 Tomek Jędrkiewicz (PTC/T-Mobile): Wymarzona praca? O badaniach koncertów, festiwali i innych imprezach masowych

14:45-14:55 Natalie Puciato (finalistka Zbadaj.to): o konkursie Zbadaj.to

LUNCH

14:55-15:55

WARSZTAT

16:00-18:00

Monika Sznel, antropolog (Stowarzyszenie ODBLOKUJ): Warsztat z partycypacyjnego planowania przestrzennego

WIECZÓR W KRAJINIE PIVA

od 19ej

Wstęp wolny na wszystkie referaty.

Na warsztat (16:00-18:00) obowiązują zapisy (od 15 maja).

Podsumowanie III Dnia Badacza

16 maja toruński Instytut Socjologii odwiedzili specjaliści zajmujący się badaniami marketingowymi. Uczestniczyli w konferencji „III Dzień Badacza” zorganizowanej przez Zespół Realizacji Badań „Pryzmat”.

Studenci socjologii zorganizowali takie spotkanie po raz trzeci. Partnerem wydarzenia było Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, największa w Polsce prestiżowa organizacja zrzeszająca doświadczonych i profesjonalnych badaczy. Przedstawiciele PTBRiO opowiedzieli o stanie rynku badawczego w Polsce. Na podstawie przeprowadzanych co roku badań zanalizowali trendy i tematykę, jaką zajmują się największe w kraju agencje. Opowiedzieli również o life cachingu, czyli cyfrowym zbieraniu wspomnień. Autorki wystąpienia, Linda Makarewicz i Anna Wilk, przeanalizowały wirtualne blogi i przeprowadziły wywiady z ich twórcami. Joanna Dzierzbicka z kolei na podstawie szeroko zakrojonych badań przedstawiła cechy kobiet menedżerek. Wspomniała między innymi, iż dla kobiet, które osiągnęły sukces w biznesie, miarą tego sukcesu są przede wszystkim wyniki firm. Kobiety takie bardzo doceniają zarządzanie zespołem. Przykładają też dużą wagę do umiejętnego łączenia ról rodzinnych i zawodowych.

Drugi panel otworzyło wystąpienie Klaudyny Świstow z firmy Izmałkowa Consulting, która opowiadała o kulisach badań etnograficznych. Wskazywała na szczególne cechy badaczy, którzy chcieliby zajmować się tą sferą dociekań. Bardzo ważne jest połączenie zdolności obserwacji,dociekliwości i rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych. Trzeba bowiem pamiętać, iż jednym z założeń takich badań jest weryfikacja tego, co mówią badani, ponieważ często, świadomie lub nie,respondenci mijają się z prawdą. Renata Maksymiuk i Aleksandra Jasielska opowiadały o tym, kto doradza nastoletnim konsumentom. Profesor Małgorzata Rószkiewicz ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie opowiedziała z kolei o wyzwaniach współczesnego marketingu. Podkreśliła, iż sukces w badaniach w przyszłości osiągną ci,którym uda się trafić z ofertą do dominujących liczebnie w Polsce małych i mikroprzedsiębiorstw.

Wszystkie wystąpienia spotkały się z zainteresowaniem słuchaczy, zadawano wiele ciekawych pytań,między innymi o etyczne aspekty badań etnograficznych. W ramach Dnia Badacza zaplanowano nie tylko referaty, ale też warsztaty. Adam Mordzon szkolił uczestników z pisania syntaxów w programie statystycznym SPSS. Michał Meina i Wojciech Walczak pomagali zaś zgłębić tajniki eksploracji tekstów, czyli analizy dużej ilości danych tekstowych przypomocy programów komputerowych.

 III Dzień Badacza był także okazją do świętowania X-lecia istnienia Zespołu. Dawni i obecni członkowie spotkali się wieczorem na spotkaniu integracyjnym, gdzie w luźniejszej nieco atmosferze omawiali pomysły dotyczące przyszłości Pryzmatu.

A poniżej relacje z konferencji:

Torun24.tv

Studentwtoruniu.pl

Radio PiK

I zdjęcia autorstwa Rafała Korasiewicza dostępne w naszej galerii.

Zapowiedź III Dnia Badacza

 Już dziś zapraszamy na III Dzień Badacza. Program poniżej.

III Dzień Badacza

X-lecie Pryzmatu

 16 maja 2012 r. (środa)

 Harmonijka

 WSTĘP

 10-10.20

 1. Tomek Jankowski, Michał Głuszkowski: Przez pryzmat - do kariery. Jak i dlaczego powstał ZRB Pryzmat

 PANEL PTBRiO

 10:20 – 12:20

 1. Janusz Komór (Członek Zarządu PTBRiO): Rynek badań marketingowych w Polsce 2012 - perspektywy rozwoju i trendy (10.20-11.00)

 2. Linda Makarewicz (freelance) & Anna Wilk (Mediacom): Life caching, czyli o cyfrowych zbieraczach wspomnień (11.00-11.40)

 3. Joanna Dzierzbicka (Grupa IQS, PTBRiO): Jakim szefem jest kobieta? (11.40-12.20)

 12:20-12:40 – przerwa

 PANEL GOŚCINNY

 12:40-14:40

 4. Klaudyna Świstow (Izmałkowa Consulting): Co ethnografia ma wspólnego z marketingiem (12.40-13.20)

 5. dr Aleksandra Jasielska (Instytut Psychologii UAM w Poznaniu), Renata Maksymiuk (Instytut Psychologii UMCS w Lublinie): Doradcy nastoletnich konsumentów - badanie internetowe. (13.20-14.00)

 6. prof. Małgorzata Rószkiewicz (Szkoła Główna Handlowa): Wyzwania badawcze i analityczne wobec przemian w marketingu przedsiębiorstw (14.00-14.40)

 16:30-18:30 – szkolenia: 

 Michał Meina (Wydział Matematyki i Informatyki UMK): Eksploracja tekstów jako narzędzie badawcze w naukach społecznych

 Adam Mordzon (Instytut Socjologii UMK): Syntax - Podstawy opracowywania danych w SPSS z wykorzystaniem edytora poleceń

 19:00 – spotkanie integracyjne

 Na wszystkie referaty wstęp wolny. Na warsztaty obowiązują zapisy (od 2 maja).

 Partner:

 Patronat:

 

Opieka Medialna:

 Patroni Medialni III Dnia Badacza:

II DZIEŃ BADACZA

Data i miejsce

19 maja 2011r

Instytut Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Collegium Minus („Harmonijka”)

Fosa Staromiejska 1a, Toruń

Program

09.30 - 10.00 Rozpoczęcie seminarium

10.00 - 12.00 Referaty (20 minut wystąpienia, 10 minut na pytania i dyskusję)

dr hab. Jacek Kurzępa, prof. SWPS (10.00 - 10.30)

Dylematy socjologa penetrujacego – przypadki z pogranicza.

Bartosz Pilitowski, Fundacja Court Watch Polska (10.30 - 11.00)

Obywatelski monitoring pracy sądów.

Bartosz Gruszka, PBS DGA (11.00 - 11.30)

Tajemniczy Klient bez tajemnic. Praktyczne aspekty realizacji badań Mystery Shopping.

Paweł Kołacz, Pracownia Zrównoważonego Rozwoju (11.30 - 12.00)

Obserwacja miejsca jako pierwszy etap tworzenia przyjaznych przestrzeni publicznych.

14.15 - 16.00 Warsztaty dla studentów

Marta Kononowicz, PBS DGA

Niezbędnik badacza - przydatne syntaxy, które ułatwią Ci życie.

Podczas pracy nad raportem niejednokrotnie okazuje się, że należy wprowadzić jakieś zmiany zbiorze i wyniki "przeliczyć" jeszcze raz. Czasami trzeba odnaleźć archiwalny raport i odtworzyć sposób analizy danych. Nie będzie z tym problemu, gdy naszą pracę będziemy zapisywać syntaxami. Trudno wyobrazić sobie bez nich realizację projektów cyklicznych. W trakcie warsztatu pokazanych zostanie kilka syntaxów, które warto wykorzystywać, a także tabelaryczny sposób prezentacji wyników.

Wojciech Walczak, Zakład Badania Kultury IS UMK

Kto zadaje WŁAŚCIWE pytania, nie błądzi. Ćwiczenia z obsługi silnika wiedzy Wolfram Alpha.

Celem warsztatów jest zapoznanie się z narzędziem Wolfram Alpha, pozwalającym formułować w języku naturalnym pytania zadawane komputerowi. Będziemy pytać o takie rzeczy jak: ile dzisiejsze 1000 dolarów byłoby warte w 1950 roku? O ile więcej mężczyzn niż kobiet żyje w Chinach? Ile jest państw o populacji większej niż 300 milionów? Ile jest samochodów w Polsce, a ile w Niemczech? W których krajach żyje się najdłużej, a w których najkrócej? Kto był prezydentem Włoch w 1940 roku?

18.30 - ... Spotkanie integracyjne dla wszystkich zainteresowanych (Zezowate Szczęście).

Więcej artykułów…

  1. I Dzień Badacza