Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości 
XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne

XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r.W dniach 15-16 września 2017 r. w Collegium Humanisticum UMK odbyły się XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne zorganizowane przez Polskie Towarzystwo Historyczne, Instytut Historii i Archiwistyki UMK oraz SOP Oświatowiec Toruń. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem Reformowanie edukacji historycznej. Poniżej kilka migawek z otwarcia konferencji i lista wystąpień.

XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r. XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r.

XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r.

XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r. XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r. XII Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; Toruń, 15-16 września 2017 r.

 

WYSTĄPIENIA

 

Piątek, 15 września

Izabela Lewandowska (Olsztyn) O kondycji polskiej dydaktyki historii w dobie reformy 2017 roku - wprowadzenie do dyskusji

Marek Białokur (Opole) Dlaczego dyskutując o reformie edukacji historycznej boimy się słowa kanon?

Małgorzata Machałek (Szczecin) Miejsce muzeum w edukacji historycznej - przeszłość, stan obecny i perspektywy

Józef Brynkus (Kraków) Historia współczesna w koncepcji pedagogicznej

Grzegorz Chomicki (Kraków) Śpieszmy się … pisać podręczniki - tak szybko odchodzą!...

Zofia T. Kozłowska (Warszawa) Podstawa programowa z historii w pracach Komisji Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Historycznego

Maria Jadczak (Toruń) Matura z historii (2015-2017) z perspektywy nauczyciela i egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej

Agnieszka Chłosta-Sikorska (Kraków) Nowa i stara matura z wiedzy o społeczeństwie – ewolucja czy rewolucja?

Teresa Stachurska-Maj (Warszawa) Nowe wyzwania edukacji historycznej w świetle reformy oświaty

Ilze Šenberga (Dyneburg) The Specifics of History Teachers’ Training in the Context of Innovative Education in Latvia

Wadim Zadunajski (Lwów) Nowe podejście do nauczania historii na Ukrainie na przykładzie Ukraińskiego Uniwersytetu Katolickiego

Barbara Techmańska (Wrocław) Reformy oświaty a kształcenie młodzieży niepolskiej w okresie PRL i miejsce w nim historii

Maciej J. Mazurkiewicz (Toruń) Ludobójstwo, czystki czy zbrodnie? Pojęciowy spór prawa z historią a treścią podstawy programowej

Anna Gołębiowska (Opole) Wiadomości Historyczne, jako forum dyskusji nad kształtem polskiej edukacji historycznej - casus reform systemowych i programowych

Piotr A. Stasiak (Kutno), Agnieszka Wieczorek (Toruń) Pałac jednego króla, dwóch państw i dwóch kultur - prezentacja projektu edukacyjnego

 

Sobota, 16 września

Krzysztof Mucha (Łódź) Od reformy do reformy - wokół podstawy programowej i nauczania wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej i gimnazjum

Maria Kopsztejn (Wodzisław Śląski) Nauczyciel historii a przemiany edukacyjne w polskim systemie oświatowym

Iwona Jóźwiak (Olsztyn) System doskonalenia zawodowego nauczycieli historii na przykładzie działań Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie

Jan Chańko, Jolanta Daszyńska (Łódź) Dlaczego historia to przedmiot nie/lubiany

Joanna Bugajska-Więcławska (Lublin) Wychowanie obywatelskie w świetle programów wiedzy o społeczeństwie

Ewa Puls (Bydgoszcz) Nauczyciele pomorscy w dobie reformy Janusza Jędrzejewicza

Iwona Gancewska (Mrągowo) Kronika szkolna jako źródło o regionie i uzupełnienie wiedzy podręcznikowej w nauczaniu szkolnym

Dariusz Chrobak (Czernikowo) Czy (i jak) reforma wpływa na zmiany w nauczaniu historii na przykładzie nauczycieli ziemi dobrzyńskiej

 

Rada Programowa XII Toruńskich Spotkań Dydaktycznych:

  • Zofia T. Kozłowska (Warszawa)
  • Antoni Stark (Toruń)
  • Adam Suchoński (Opole)

Komitet Organizacyjny:

  • Stanisław Roszak - kierownik naukowy
  • Małgorzata Strzelecka
  • Agnieszka Wieczorek
  • Łukasz Wróbel
  • Barbara Stark
 

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps hosting Valid XHTML and CSS. Projekt serwisu: Przemysław Krysiński. Administracja: IHiA UMK.